Christina Aguilera – Lotus (RECENZIE album).

Hello, #littlelegends!

2q21gxx

Ascultand in seara asta cateva melodii de pe cel mai nou album al Christinei Aguilera, ‘Lotus‘, am zis sa-mi rup putin din timp si sa-i scriu totusi o de altfel bine meritata recenzie, zic. Pentru ca de mai bine de o luna de zile, ‘Lotus’ e printre albumele pe care le am in heavy-rotation, hell, e singurul album pe care il am in heavy-rotation (‘Unapologetic’ could never tbh).

De ce? S-o luam totusi cu inceputul. Povestea mea de dragoste cu muzica Christinei a inceput in acest fatidic moment.

Ianuarie, 2010. Butonand insistent butoanele TV-ului, am ajuns pe Antena 3, televiziune ce transmitea ‘Live For Haiti‘ – o actiune de binefacere menita sa ajute victimele devastatorului cutremur ce a lovit tara in 2009. Si BAM BAM, se intampla ca Aguilera sa fie live, interpretand ‘Lift Me Up‘, o piesa in prima auditie ce urma sa fie inclusa pe viitorul (atunci) album al artistei, ‘Bionic‘. Stiam la vremea aia ca Aguilera avea una dintre cele mai bune voci de pe planeta, insa nu am fost vreodata curios sa o ascult mai in detaliu + ca treceam printr-o faza alternativa dpdv muzical destul de interesanta la vremea respectiva. REVENIND, am descarcat albumele Christinei, m-am indragostit si re-indragostit de ele, iar Aguilera a devenit artistul meu preferat.

Asa ca nu mica mi-a fost surprinderea in momentul in care, cu surle si trambite, Aguilera a anuntat lansarea unui nou album, ‘LOTUS‘. Christina a vorbit pentru prima oara despre eventualitatea lansarii unui nou album inca de prin 2010, la doar cateva luni dupa minunatul, dar totodata esecul comercial, ‘Bionic’. De la declaratiile de atunci ale Christinei si pana in prezent, s-au intamplat FOARTE multe lucruri in viata acesteia – de la noaptea petrecuta in arest pentru consum excesiv de alcool, pana la esecul de la Superbowl in care Aguilera a gresit versurile imnului american, punandu-si o planeta intreaga in cap, de la castigul generos de kilograme in plus si pana la job-ul de juriu in emisiunea de succes The Voice, Aguilera a reusit sa tina prima pagina a tabloidelor americane pentru toate motivele din lume, mai putin muzica (excluzand aparitia de 30 de secunde pe ‘Moves Like Jagger‘).

Christina Aguilera's AMAs Performance 2012 - Watch Now!

Christina este cunoscuta pentru spiritul destul de incapatanat (‘When people go right, I go left‘), declara ea acum cativa ani, asa ca ‘Lotus’ avea sa fie, dupa spusele artistei, dovada ca in pofida tuturor intamplarilor, Christina cade doar in picioare. Titlul albumului, ‘Lotus’, simbolizeaza floarea imbatabila ce supravietuieste sub cele mai dificile conditii (cat de EEK suna in romana), si, din declaratiile artistei, albumul avea sa fie o revenire la era ‘Stripped‘, celebrul album din 2002 care ne-a dat hituri precum ‘Beautiful‘ sau ‘Dirrty‘. Garantat, dupa aceste declaratii, entuziasmul pentru noul album era cel putin ridicat. Sa trecem deci la treaba.

Prima lingurita din aceasta noua supa muzicala a Christinei ne-a fost oferita in 23 august cand, pe net, a scapat un demo al piesei ‘Your Body‘. Despre ‘Your Body’ se stiau deja cateva lucruri inca de pe la sfarsitul lui 2011 cand de fapt era programata lansarea piesei, si anume titlul, care pe atunci era ‘Love Your Body‘ (de unde si eronatele deductii conform carora piesa avea sa fie o self-acceptance ballad a la ‘Beautiful’, dedicata acelora are au tot criticat-o pe Christina pentru kilogramele in plus), partea de productie oferita de Max Martin (cunoscut pentru o gramada de hituri, produse inclusiv pentru ‘rivala’ Christinei, Shitney Spears), piesa de club, etc.

Eh, pe 23 august am aflat de fapt ca ‘Your Body’ e orice, in afara de o self-acceptance ballad. ALL I WANNA DO IS FUCK YOUR BODY, canta Christina pe demo-ul piesei cu vocea-i inalta, specifica, pe refren, lasand cu gura cascata multicele persoane, prin natura directa, explicita a versurilor. In fond era poate de asteptat, intotdeauna primele single-uri ale Christinei au socat, mai mult sau mai putin (vezi ‘Dirrty‘ si ‘Not Myself Tonight‘). Revenind la ‘Your Body’, inca mi se pare o piesa pop geniala si, cu toate ca nu a avut succesul scontat de toata lumea (o productie Max Martin care nu intra in top 10 HOT 100 este considerata un esec comercial si aratata cu degetul ani de zile :)) ), putem da vina pe lipsa de promovare a melodiei – Aguilera a cantat-o live o singura data, si nici macar in varianta originala. Un alt element ce face piesa speciala ar fi videoclipul, dupa parerea mea unul, daca nu chiar cel mai bun clip al Christinei de pana acum. Rolul de serial killer meets sex bomb ii vine de minune cantaretei si, daca nu ati mai urmarit clipul pana acum, sunteti invitatii mei.

Lunile au trecut, vestile despre ‘Lotus‘ au inceput sa apara, in fine, albumul este lansat. Ziua in care albumul a scapat pe net a fost un adevarat maraton. Niste fani de prin Brunei parca aveau albumul insa nu voiau sa-l pirateze, fapt ce a condus la muuuulte certuri in mediul online intre fanii Aguilerei si nu numai. M-am distrat copios citind, iar distractia a fost si mai mare in momentul in care ‘Lotus’ a scapat EVENTUAL in forma-i finala, cu 16 piese – 13 pe editia standard, inca 3 pe deluxe version.

Cel mai scurt album de pana acum al Christinei (exceptand ‘Christina Aguilera‘, lansat in 1999), debuteaza cu ‘Lotus Intro‘. Cu toate ca are cuvantul ‘Intro’ in titlu si ma asteptam ca piesa sa fie una scurta, nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca e o melodie de sine statatoare – 3 minute si mai bine. Compozitional, ‘Lotus Intro’ e o piesa foooooarte interesanta ce s-ar fi putut foarte bine afla pe experimentul electro al Christinei, ‘Bionic’. Intro-ul nu e doar interesant, ci si destept. Christina isi declara, prin versuri, intentiile cu acest album: ‘And now the lotus rises, we are never dying‘. Cel mai reusit moment al intro-ului este de departe 2:32 – un monolog minunat al Christinei.

To the sky, I rise
Spread my wings, and fly
I leave the past behind
And say goodbye to the scared child inside
I sing for freedom, and for love
I look at my reflection
Embrace the woman I’ve become
The unbreakable lotus in me
I now set free.

Albumul continua intr-o nota optimista (?) cu ‘Army Of Me‘, denumita de Christina si ‘Fighter 2.0’ pentru noua generatie de fani care nu au prins originalul ‘Fighter‘. Desi nimic nu ar putea egala ‘Fighter’ (parerea mea), ‘Army Of Me’ vine destul de aproape de mai sus amintita piesa. Din nou cu versuri destepte, Aguilera ne invita la propria-i revolutie (‘Welcome to my revolution‘), dupa ce a fost ‘broken into pieces, but I gave each piece a name. One of me is WISER, one of me STRONGER, one of me’s a FIGHTER, and we’re gonna rise up.. for every time you’ve wronged me, you’re gonna face an army, army of me‘, canta Aguilera pe refren folosind, din nou, vocea-i caracteristica.

Daca ‘Army Of Me’ nu a fost suficient de optimista, eh iata ca urmeaza ‘RED HOT KINDA LOVE‘, unul din highlight-urile absolute ale albumului. O piesa atat de groovy, funky, whatever, pe care, pe scurt, o ador. Geniala. De fiecare data cand o am in casti.. I can’t help but get my groove on! #shakeit You got that red hot kinda love!

Dupa un asemenea highlight, ajungem si la all time low-ul albumului, ‘Make The World Move‘ (zzzzZZZZZZzzzzz), o colaborare a Christinei cu co-judge-ul de la The Voice, Cee Lo Green. Aveam asteptari mari de la piesa asta – solo Cee Lo e un artist genial, insa.. ugh. Unde mai pui ca cei doi au interpretat live piesa intr-unul din episoadele The Voice si, ca fan al Aguilerei, prefer sa uit ca live-ul ala a existat vreodata.

Cum despre ‘Your Body’ v-am povestit deja mai sus, ne intalnim in calatoria noastra cu ‘Let There Be Love’, o alta productie Max Martin. HM. Din cate am observat, ‘Let There Be Love‘, un club banger foarte fain de altfel ca si club banger, nu ca o piesa a Christinei, a fost foarte bine primita de catre non-fanii acesteia si este vazuta ca eventuala salvare comerciala a albumului ‘Lotus’. ‘Let There Be Love’ nu-mi transmite absolut nimic, spre deosebire de ‘Your Body’ de exemplu, insa nu m-ar deranja sa o aud pe radio-uri, pentru ca ar prinde destul de bine.. ce-i drept.

Ajungem si in zona preferata a Christinei, baladele. ‘Sing For Me‘ ar fi prima dintre ele, stralucita din punct de vedere vocal, melodia da putin chix cand e vorba de versuri (‘When I open my mouth, my whole heart comes out‘ – nu ma pot opri din a ma gandi cum Christina deschide la propriu gura si inima ii iese pur si simplu.. twisted mind). Other than that, piesa este inca un mesaj adresat criticilor: Christina va canta and si nu-i pasa cum lumea crede cum suna.

O noua piesa, un nou highlight – ‘Blank Page‘ – despre care v-am povestit deja aici. Mi se pare inca o melodie geniala, stralucita, etc.

Cease Fire‘ vine la rand, poate cea mai experimentala piesa dupa intro, insotita de un beat ce ma duce cu gandul la un batalion de soldati ce defileaza, incarcandu-si armele. De altfel, intreaga melodie face trimitere la un camp de lupta pe care Christina si her ‘baby’ lupta, ea rugandu-l sa opreasca focul, pentru ca e de partea lui. Imi place mult ‘Cease Fire’, si inca nu m-am plictisit de ea.

Urmeaza ‘Around The World‘, un nou up-tempo, produs de asta-data de niste neica nimeni – Supa Dups – dar care suna de n ori mai bine decat ‘Let There Be Love’ a celebrului Max Martin. Christinica isi invita amorezul peste tot pe glob… ‘we’re making love’. ‘We can talk dirty in a different language: Voulez-vous coucher avec moi?‘.

O piesa pe care initial am detestat-o, ‘Circles‘, a devenit zilele astea una din preferatele mele. Christina a tot avut de-a lungul carierei piese mai explicite dedicate acelora care o tot critica (‘Can’t Hold Us Down’, ‘F.U.S.S.’, ‘Bobblehead’), insa ‘Circles’ e cu cateva clase peste melodiile mai sus amintite pentru ca e ceva mai inventiva din punct de vedere al versurilor: ‘Spin around in circles, on my middle, middle finger!‘, iar partea de productie e geniala, refrenul e genial etc. Trebuie ascultata piesa asta daca aveti pe cineva a carui existenta va enerveaza pur si simplu. 😀

Voi trece repejor peste ‘Best Of Me‘, o piesa buna de altfel, dar a carei parte de productie imi aduce aminte putin de mai sus amintita ‘Cease Fire’, iar in plus am mai tot auzit mesajul piesei pe ‘Lotus’ – poate singura problema a albumului ar fi ca piesele devin la un moment dat repetitive liric – insa cuiva caruia nu i-a placut ‘Army Of Me’ ii va placea probabil ‘Best Of Me’, so it’a a win-win situation. ‘Heartbroken and beaten, knocked down and mistreated, I will rise undefeated..‘.

Ajungem la Just A Fool‘, the absolute highlight of ‘Lotus’, parerea mea. Am mai scris despre colaborarea Christinei Aguilera cu co-judge-ul The Voice, Blake Shelton, aici, insa o voi mai face ori de cate ori simt imperioasa si necesara nevoie, pentru ca ‘Just A Fool’.. merita. Am devenit un mic fan Blake Shelton vara asta, si a fost necesar doar un miiiiiic zvon privind o eventuala colaborare intre Shelton si Aguilera ca sa ma tot intreb cum ar suna o balada cantata de cei doi.. desi nu m-ar fi deranjat nici o piesa tipic country gen ‘Let’s drink yall!!!’. Eh.. in momentul in care mici portiuni din piesele de pe album au scapat pe net.. cele 30 de secunde de ‘Just A Fool’ au fost suficiente pentru ca lumea sa se opreasca-n loc. Varianta finala a piesei, mai mult ca perfecta si cum vreti voi. O balada absolut superba, vocile Christinei si a lui Shelton merg SURPRINZATOR de bine impreuna, nu mai am ce spuneeee. Piesa asta mi-a tinut de urat multe nopti de sambata, si pentru asta ii voi fi vesnic recunoscator. Atat.

Cam atat cu varianta standard si cele 13 piese continute de acestea. Ajungand la cele 3 piese exilate pe deluxe, nu pot fi decat multumit ca Aguilera nu a mai facut aceeasi greseala pe care a facut-o cu ‘Bionic’, unde 5 piese absolut geniale si in marea lor majoritate mai bune decat cele de pe standard au fost trimise pe deluxe, nu, aici cele 3 piese sunt bune dar le e bine unde sunt. 😀 ‘Light Up The Sky‘ e buna spre foarte buna, o piesa optimista INSA productia de pe refren e mult prea aglomerata, iar vocea Christinei abia se mai aude, asa ca rareori trec pe la piesa asta, ‘Empty Words‘ e draguta in felul ei – daca nu v-a placut nici ‘Army Of Me’, nici ‘Best Of Me’, e posibil sa va placa asta 😀 ‘You know you’re only throwing empty words my way.. ‘cause you won’t break me!’, canta Christina. In fine, ultima piesa de pe ‘Lotus’ esteeee ‘Shut Up‘ – daca nu v-a placut ‘Circles’, exista posibilitatea sa va placa SAU NU ‘Shut Up’. Mie-mi ajunge ‘Circles’ ca imn de fuck you haters, asa ca nu prea trec pe la ‘Shut Up’.

PHEW. Concluziile generale. Cu toate ca Aguilera a inregistrat acest album in doar doi ani (stim cu totii ca de obicei ii ia cam 4 ani pentru un album), ‘Lotus’ sta bine de tot si it’s up there cu ‘Stripped’ si ‘Bionic’ printre cele mai bune albume ale Christinei. Luate si ascultate individual, melodiile nu prea au defecte, ceea ce e foarte bine, insa singura problema ar putea aparea in momentul in care asculti albumul cap-coada, pentru ca s-ar putea ca, din punct de vedere al liricii, lozinca generala a albumlui: ‘You can’t break me‘, sa para cam overused, deci repetitiva. Desi ‘Lotus’ trebuia sa marcheze revenirea comerciala a Christinei dupa dezastrul ‘Bionic’, ‘Lotus’ are si mai mari probleme cu vanzarile, fapt ce ma supara pe de-o parte, pentru ca oamenii nu stiu ce pierd dand cu piciorul albumlui, insa ma bucur pe de alta parte, pentru ca doar eu si aproximativ alti 200000 de oameni putem spune ca suntem cu adevarat niste unbreakable flowers! HA.

Notele mele ar fi:

Lotus Intro – 10/10

Army Of Me – 9/10

Red Hot Kinda Love – 10/10

Make The World Move – 7/10

Your Body – 10/10

Let There Be Love – 8/10

Sing For Me – 8/10

Blank Page – 10/10

Cease Fire – 10/10

Around The World – 9/10

Circles – 10/10

Best Of Me – 8/10

Just A Fool – 10/10

Light Up The Sky – 8/10

Empty Words – 8/10

Shut Up – 7/10

Media: 4.4/5.

2 gânduri despre „Christina Aguilera – Lotus (RECENZIE album).

1. Ce te-ai mai spart in englezisme…referitor la vanzarea albumului nu-l cumpara decat cei ce o respecta si se respecta vrand originalul eu inca nu l-am gasit dar mai este timp asa ca multi il ascuta furat de pe net.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com