Review: Taylor Swift – Speak Now.

Taylor Swift mi s-a părut întotdeauna proastă, enervantă şi mai ales plictisitoare, prin Image and video hosting by TinyPic acţiuni ce-i mai important muzică. Piese precum If Today Was A Fairytale sau Love Story reuşesc să mă calce pe nervi într-un mod extraordinar, iar când am auzit că Swift va lansa un nou album, m-am gândit la două lucruri.

1. iar asta cu melodiile ei enervante.
2. iar asta cu un album nou care-o să vândă milioane de exemplare.

Premize nefavorabile deci. Mă rog, când a apărut albumul, doar ca să ştiu că nu mă ramolesc şi că încă am o intuiţie bună, l-am downloadat.

Prima piesă, ”Mine”, m-a făcut să cred că am dreptate. Swift narează o povestioară drăguţă, ”you are the best thing that’s ever been mine lalalala”.

Nici ”Sparks Fly” nu m-a îndepărtat prea mult de la convingerile mele anti-swiftice. Încă o piesă simpatică, pe care n-o ascult prea des. (tip: când bag albumul în playlist, evit primele două piese).

Când mai mai să fiu gata să dau delete albumului, din Winamp îmi cerşeşte atenţia ”Back to December”. Nu mai e o piesă de dragoste, îmi dau seama încă de la început. Versurile-s frumoase, instrumentaţia curge frumos pe ele, şi, cu speranţă în suflet, purced spre a 4-a piesă. ”maybe this is wishful thinking, probably mindless dreaming, if we loved again I swear I’d love you right.

Speak Now” e încă o povestioară taaaaaaare simpatică. Suntem introduşi de Swift într-un vis de-al ei, în care reuşeşte să îl oprească pe el să se căsătorească cu o oarecare ea, şi să îl facă pe el să îşi dea seama că o iubeşte pe draga de Swift. Hmhmh îmi place tare mult piesa, mergem mai departe. ”don’t say yes, run away now, I’ll meet you when you’re out of the church at the back door.

Şi-aud iarăşi o chitară. ”Dear John”, a 5-a piesă, este tot o baladă, scrisă de Taylor după o despărţire, relaţie în care ea n-a deschis ochii la timp, s-a cam fript etc. La o lungime de 6 minute 43, ”Dear John” poate fi un adevărat rai (sau iad) muzical după o despărţire. ”Dear John, I see it all now that you’re gone, don’t you think I was too young to be messed with…

Mean”. Aceeaşi chitară, Swift cântă despre critică şi despre cum trece peste. ”Someday I’ll be living in a big old city, and all you’re ever gonna be is mean.” O piesă jucăuşă. 😀

Precum şi ”The Story of Us”. Foarte poppy, nu-mi place de nicio culoare, n-am răbdare s-o ascult, dezamăgitoare etc.

Never Grow Up”. ACEEAŞI CHITARĂ. O piesă extrem de personală, care personal îmi frânge inima (lol) la fiecare ascultare. Dacă încerc s-o cânt cu voce tare risc să mă înec cu propriile-mi lacrimi şi nu glumesc. Swift povesteşte despre cum şi-a dorit să crească însă lucrurile nu-s cum şi-ar dori, şi-ar vrea să se întoarcă înapoi la copilărie. ”and even though you want to, just try to never grow up.

Enchanted” e încă o piesă sublimă. Aceeaşi chitară. După cum îi spune şi titlul, Swift ne povesteşte acu’ despre un anume tip pe care l-a văzut o singură dată, într-o seară, şi care hodoronc tronc i-a căzut cu tronc. ”all I can see it was enchanting to meet you.”, iar partea dinspre sfârşitul piesei, ”please don’t be in love with someone else, please don’t have somebody waiting on you” e absolut <3.

Better Than Revenge” e atât de badass încât nu am taste să exprim treaba asta 😀 Dacă aţi ascultat ”Misery Business” de la Paramore, consideraţi ”Better Than Revenge” ca fiind continuarea. Prin versuri, Swift ne povesteşte, din nou, nu-i aşa, despre cum un tip i-a fost furat ”faster than you could say sabotage”. ”she’s not a saint, and she’s not what you think, she’s an actress, whoa, and she’s better known for the things that she does on the mattress, soon she’s gonna find stealing other people’s toys on the playground won’t make her many friends, she should keep in mind, she should keep in mind, there is nothing i do better than revenge.

Innocent” e uşor plictisitoare, la cele 5 minute ale ei. Swift ne povesteşte, tot din nou, despre un anume tip care la un moment dat i-a greşit. Însă, ea, Swift, această Fecioara Maria a timpurilor moderne, tot vede partea bună a respectivului. ”who you are is not where you’ve been, you’re still an innocent.

Haunted” e o piesă demnă de Kelly Clarkson, Evanescence sau Avril. Un instrumental zgomotos, versuri triste aşa, doar vocea e a lui Swift aici. Şi funcţionează de minune. ”come on, come on, don’t leave me like this, I thought I had you figured out, something’s gone terribly wrong, you’re all I wanted.

Last Kiss”, 6 minute de jale profundă pentru orice ascultător cu inima pierdută, frântă etc. ”never thought we’d had a last kiss, never imagined we’d end like this…” need I say more? no right?

Long Live” e simpatică. Cam atât. Parc-am mai auzit-o pe album, pe alte tonalităţi(cough… Sparks Fly… cough).

Ours”, foarte enjoyable. ”so don’t you worry your pretty little mind, people throw rocks at things that shine, and life makes love look hard, but this love is ours.

If This Was A Movie” e o baladă, încă una, pe care parc-am mai auzit-o şi înainte, pe albumul ăsta, dar pe alte tonalităţi (cough… Back to December… cough), însăăăă de data asta-mi place. ”if this was a movie you’d be here by now.”

Superman” nu-mi place punct.

Şi ce-am eu în PC în fişierul unde ţin albumul se termină cu versiunile acustice ale pieselor ”Back to December”, pe care auzim doar o chitară şi-o vioară, şi ”Haunted”, al cărei pian sună superb, mulat pe vocea lui Swift.

Buuuuuuuuuuun. Recenzie aproape încheiată.
Am folosit pe parcursul ei, în repetate rânduri, două expresii, sub diverse forme;

ne povesteşte…

pe care parc-am mai auzit-o şi înainte, pe albumul ăsta, dar pe alte tonalităţi…

expresii pe care le-am folosit intenţionat.

Prima expresie, well, Swift a scris albumul de una singură. Fiecare piesă este o experienţă personală, fiecare piesă este inspirată din ceva care i s-a întâmplat. Pentru asta Swift merită aplauze la scenă deschisă, lirica albumului este totuşi destul de matură şi, pentru că a scris albumul de una singură, reuşeşte să facă ascultătorul să se identifice cu ceea ce ascultă. Astfel, aflăm că, de exemplu, ”Dear John” a fost scrisă pentru John Mayer, cu care Swift a avut o relaţie. ”Better Than Revenge” este o dedicaţie pentru Joe Jonas şi Ashley Greene (Swift a avut o relaţie şi cu Joe Jonas), ”Enchanted” se zvoneşte c-ar fi fost scrisă pentru Adam Young (cel din spatele proiectului Owl City), iar ”Innocent” e un mesaj clar pentru Kanye West (ştiţi cu toţii incidentul de AMA 2009 când West s-a cocoţat pe scenă, neinvitat de nimeni, în momentul în care lui Swift i se acorda premiul pentru clipul anului, şi a strigat în gura mare că Beyonce merita premiul respectiv).

A 2-a expresie: Parcă prea s-a lungit cu albumul şi la un moment dat sună destul de repetitiv toate chestiile.

My ratings are (click pe titluri pentru a asculta piesele):

Mine – 7.
Sparks Fly – 7.
Back to December – 10.
Speak Now – 10.
Dear John – 9.
Mean – 9.
The Story Of Us – 6.
Never Grow Up – 10.
Enchanted – 10.
Better Than Revenge – 10.
Innocent – 8.
Haunted – 10.
Last Kiss – 10.
Long Live – 8.
Ours – 10.
If This Was A Movie – 10.
Superman – 6.
Back to December (Acoustic) – 10.
Haunted (Acoustic) – 10.

Overall: 9.

5 gânduri despre „Review: Taylor Swift – Speak Now.

  1. Intr-adervar, piesa „Mine” e putin cam jucausa, as spune eu.
    Cel mai des ascult Back to December, Enchanted si Dear John, care le-am setat si ca ringtones pentru persoanele dragi 😀
    Eu am aflat de Taylor Swift de la o prietena, care mi-a trimis un link cu piesa „Love story” si de atunci am inceput sa ascult (asta s-a intamplat acum vreo 2 ani).
    In final ce pot spune, albumul este unul destul de reusit.
    Mie imi place 😀

  2. fara suparare unii dintre voi nu stiu sa aprecieze muzica buna…taylor swift nu pot sa zic ca sunt obsedata de ea dar o admir mult pt ca este o tanara care s-a lansat p icioarele ei..nam cu nimeni nimik dar adervarul este ca va place mai milt cati manelistii raperi de tot „rahatul sa zicem asa…Eu nu vreau sai iau apararea dar mie imi place muzica pe care o face in locul cator pitipoance si boschetari care sunt in lumea in intreaga lume…. eu va recomand s ascultai rock e o muzica buna si care merita asacultata .va zic niste trupe pe care va intereseza : 30 seconds to mars,amy mcdonald,slipknot,3 doors down ,evanescence,nightwish ma rog dear exista un sit antimanelistii dar ma tem ca nu exista asa ceva cei care asculta manele va sfatuiesc sa va lasati acesta muzica nici macar nu se poate numi muzica e o prostie incercati sa va lasati de ea nu merita ascultata

    • buna 🙂
      intr-adevar, rockul e misto. am ascultat si eu multe trupe insirate de tine pe-acolo, si inca le mai ascult, in proportii mai mici 😀
      si da, taylor e talentata, ca drept dovada a afirmatiei mele stand chiar recenzia pe care am postat-o si la care tu ai comentat 😀

      rock on! \m/

Lasă un răspuns

