Burlesque OST. Recenzie.

Burlesque” reprezintă Image and video hosting by TinyPic debutul în cinematografie al Christinei Aguilera, solistă ce aparent e setată pe multi-tasking. Cântăreaţă de succes, Christina îşi încearcă norocul şi în cinematografie. Astfel, Burlesque, care apare la noi pe 24 decembrie (?! :(), o prezintă pe Aguilera în rolul lui Ali Rose, o tânără cu multă speranţă dar mai ales ambiţie, şi ceva talent că deh, doar nu bate degeaba drumul de la Iowa până la Los Angeles. În Los Angeles, Ali nimereşte în The Burlesque Lounge, club în care se ţin momente muzicale. Clubul este deţinut de Tess (intepretată de Cher), deci încă ceva momente muzicale. 😀

Ca orice film care se respectă şi are două cântăreţe de primă mână, Burlesque aduce cu sine şi un soundtrack, alcătuit din 10 piese, 8 interpretate de Aguilera şi 2 de Cher. Pentru fanii Christinei din perioada 2006-2007, soundtrackul Burlesque vine ca o mană cerească, deoarece majoritatea pieselor de pe coloana sonoră ce stă să apară sunt în stilul acela Back to Basics, adicătelea jazz, soul, pop. Un soundtrack… jucăuş aş spune.

De cum dai ”play”, vocea Christinei îţi inundă timpanele cu o notă… luuungă. ”Something’s got a hold on me”, prima piesă de pe album, este un cover după versiunea Ettei James, din ’61. Aguilera reînvie perioada respectivă printr-o intepretare perfectă, actuală a piesei. Thumbs up!

Vine la rând un track… FIERCE! după cum ar spune americanul. ”Welcome to Burlesque”, sub interpretarea lui Cher, reuşeşte să îţi dea un feeling cabaret-related, iar Cher are o voce foarte interesantă, observ. Welcome to Burlesque!

Aguilera nu stă însă mult pe bară. ”Tough Lover” intră şi mai tare decât ”Something’s got a hold on me”. În doar două minute, Christina arată de ce a fost numită de atâtea ori vocea generaţiei noastre 😀 ”Tough Lover” e atât de vie, jur. Pure jazz! I’m talking about a lover who’s fast as the wind.

But I’m A Good Girl” e o piesă… simpatică, poate cea mai jucăuşă de pe album. Christina se joacă cu ascultătorul prin vocea ei… cameleonică, fiind porţiuni în piesă pe care-ai spune că nu e vocea ei. Heh, dar e Christina, povestindu-ne prin versuri about her glamorous life. They all say “Darling, what did you do for those pearls?” What?! I am a good girl.”

‘Guy what takes his time” ţine spiritul impus de Aguilera în picioare. Încă un track jazz, de-astă dată ceva mai… static. Christina cere un tip răbdător, trompetele o acompaniază. Piesa devine foarte mişto pe la 1:40, când ai sentimentul că eşti acolo, într-un bar unde se fumează la greu, în America anilor ’40. I’d be satisfied, electrified to know a guy what takes his time.

Express”, primul single de pe album, e, prin versuri, o definiţie a traseului lui Ali până a ajuns în The Burlesque Lounge. Piesa se îndepărtează uşor de jazz-ul de până acum, mergând spre o direcţie pop. Vocea Christinei, cum altfel, străluceşte. 😀 It’s a passion, an emotion, it’s a fashion, Burlesque.
It will move you, going through you, so do what I do, Burlesque.

Cher nu-şi ţine însă gura închisă. ”You haven’t seen the last of me” e o baladă frumoasă, de remarcat din nou vocea foarte interesantă a lui Cher, un timbru foarte grav care poate însă să ţină note destul, destul de înalte. Un minus al piesei este acela că sună deja destul de out-dated, s-au mai făcut 300 de piese gen ”o să mă întorc şi vedeţi voi pe dracu’.” Dar melodia e bună. 😀

Dacă Cher vine cu o baladă, Christina de ce nu ar face-o? ”Bound To You” e sublimămirificăextraordinară. O melodie aşadar superbă, scrisă în colaborare cu Sia, melodie ce-o ridică pe Christina şi mai mult în urechile şi-n inima mea. O piesă ale cărei versuri descriu practic prima iubire, teama ce vine odată cu aceasta, teama de a nu o pierde. Superb. ”I have entrusted and boy, I believe in us, I am terrified to love for the first time.

Show me how you burlesque”, a 9-a piesă de pe album, a scăpat pe net cam acum… un an, lăsând practic o primă impresie despre ce avea să asculte fiecare fan cu ocazia soundtrackului Burlesque. Foarte… ispititoare piesa. Aguilera străluceşte din nou pe un fond taaare catchy. ”So get your ass up, show me how you burlesque!

În fine, ultima melodie, ”The Beautiful People”, are ca sample melodia cu aceeaşi nume a lui Marilyn Manson. Aşadar, pe track auzim o combinaţie de chitară zgomotoasă pe strofă, acelaşi jazzy feeling pe pre-refren, refrenul mergând spre pop. A, da, chitară plus Aguilera = love! Pentru fanii ”Fighter”, unde Christina se foloseşte de chitară, ”The Beautiful People” constituie speranţa la mai multe piese de gen.

După 10 piese, 30 de minute, oricine poate spune că a călătorit în timp alături de una dintre cele mai bune voci actuale. Iar cine se declară dezamăgit, well, nu-şi poate cere banii înapoi, deoarece Christina Aguilera şi Cher şi-au făcut pe deplin datoria, oferind ascultătorilor o combinaţie de jazz şi pop pe care cu greu o vor uita. Cât despre mine, un biet fan al Christinei, albumul ăsta o să stea sus în clasamentul meu propriu şi personal al albumelor anului. 😀

Click pe titlurile de mai jos pentru a asculta piesele.

Something’s Got A Hold On Me – 10/10.
Welcome to Burlesque – 9/10.