Facultăţi.

Da, facultăţi.
Mă gândesc şi eu, ca (aproximativ) orice elev de-a 12-a, ce drum o apuca mai departe. Şi dacă să zicem că liceul nu contează aşa mult în viitorul, alegerea unei meserii, facultatea iz pretty influential.
Şi am mai multe opţiuni în minte. O să le iau pe fiecare, avantaje şi dezavantaje, şi o să le scriu aici. A, important de ştiut, nu prea plănuiesc să fac ceva la distanţă, deci posibilitatea căutării şi deci obţinerea unui loc de muncă pe timpul facultăţii e destul de redusă.

1. Universitatea Bucureşti – Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Avantaje:

– relativ aproape de casă (60 kilometri)
– atracţia individului către jurnalism 😆
– viaţa pe cont propriu, sau măcar partial.
– pot da pe-acasă în weekenduri.

Dezavantaje:

– Bucureştiu’ e oraş mare şi sigur mi-ar lua un timp să mă acomodez.
– faptul c-ar trebui să sparg bănci şi locuinţe, haha, nu, da’ viaţa nu-i aşa ieftină pe-acolo.
– relativ aproape de casă. da, e şi-un dezavantaj. 😆

2. Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti – Facultatea de Litere şi Ştiinţe – specializarea română-engleză.

Avantaje:

– n-aş avea griji în mai nimic. gen locuinţă, chirie, masă, pentru că asta e înspăimântător de-aproape de casă.
– şi asta îmi place să fac. m-aş vedea prof în viitor.
– aproape de casă.

Dezavantaje:

– ca prof aş muri probabil de foame.
– aproape de casă! şi parcă nu vreau să prind rădăcini aici.
– acelaşi plictisitor Ploieşti.

3. Universitatea Bucureşti – Facultatea de Geografie, specializarea Geografia Turismului.

Avantaje:

– atracţia individului faţă de geografie.
– viaţa pe cont propriu, sau măcar partial.
– pot da pe-acasă în weekenduri.

Dezavantaje:

– probabilitatea mică să prind un loc la buget, deci alte cheltuieli.
– cele de mai sus. anume, nu-s o bancă, aş continua să respir relativ aproape de casă, ş.a.

4. Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti – Facultatea de Management.

Avantaje:

– nu ştiu de ce, în mintea mea, mă gândesc că aş ieşi cu o meserie bănoasă din treaba asta.
– la fel, aproape de casă, cheltuieli mici.

Dezavantaje:

– aş merge pe aceleaşi chestii ca-n liceu.
– la fel, Ploieştiu’, casa, no fun.

5. Universitatea ”Lucian Blaga”, Sibiu, Facultatea de Jurnalistică.

Avantaje:

– tocmai la dracu’ în praznic.
– atracţia individului faţă de jurnalism.
– oraşu’.

Dezavantaje:

– parcă prea la dracu’ în praznic.
– cheltuieli ş.a.

Mnah. acu’ şi Braşovu’ continuă să îmi facă cu ochiul.
Om trăi şi-om vedea. Voi, ce planuri aveţi, dacă aţi ajuns deja la facultate, cum vă descurcaţi, care-i viaţa de student, chestii.
A, da, acum mă gândeam… dac-ar fi avut Ploieştiu’ facultate de jurnalism, postarea asta nu ar mai fi existat. 😆

14 gânduri despre „Facultăţi.

  1. 1.Avantajul ca te duci la o facultate in Bucuresti este ca iti gaesti loc de munca usor si bine platit si iti spun din surse sigure ca nu este atat de scump pe cat pare:->.
    2. Te sfatuiesc sa nu alegi facultatea din Ploiesti, daca vrei Management alege ASE ca de anul acesta nu se mai intra pe baza de admitere ;;)
    3. Sibiu- sense mici de gasire a unui loc de munca bine platit…adica il gasesti, dar nu-l si obtii…pilele conteaza :))
    4. Vezi ca Brasovul nu are jurnalism ;)))
    Planurile mele erau sa plec in Anglia, la jurnalism, dar nu am banii ca sa-i invart cu lopata asa ca raman in tara ;))). Prima varianta este ca a ta si a doua Stiinte Politice SNSPA Bucuresti.

  2. Eu declar de mult pe blogul meu ca vreau la jurnalism, prima ta optiune. Insa ai mei ma tot bat la cap cu academia de politie, dar am inteles ca de la anul daca vrei post asigurat pe viitor trebuie sa platesti. Deci nu e nicio afacere.
    Oricum, tot spre iubirea mea (FJSC) o sa ma indrept, sper cel putin.
    Aaa si da, sper si faptul ca poate o sa prind vreun loc in camin.

  3. Cum probabil ti-am mai zis, tot la UPG o sa fii (si stii si tu asta in adancul sufletului tau,dar nu vrei sa recunosti:))…las’ k o sa fim colegi…Si apropo la facultate e SUPEEEEER!!!

  4. Eu m-am acomodat destul de bine în București… deși vin dintr-un oraș minuscul. 😆

    Pentru mine a fost important să fac ce îmi place, să fie o facultate la care chiar să se facă vreo ceva, nu să iau diploma ușor… și dacă fac ceeea ce îmi place, restul greutăților trec mai ușor…

  5. eu te sfatuiesc sa faci ceea ce iti place, indiferent cat de aproape sau de departe e de casa. uite, eu, de exemplu, am plecat tocmai din Constanta la facultate in Cluj, la jurnalism. si nu regret nimic. sunt aici de 2 saptamani si aproape ca m-am obisnuit sa fiu departe de ai mei, sa ma descurc singura, sa-mi gestionez banii. facultatea e bestiala. deci daca ai fi dispus sa pleci atat de departe de casa, ai avea doar de castigat. profii sunt tineri, deschisi la orice fel de discutii. cursurile sunt usoare, orarul e foarte lejer. orasul e bestial, plin de studenti, din toate tarile. totul e frumos aici.

    nu incerc sa te determin sa vii la facultatea asta, sa nu crezi asta. dar chiar merita. si nu tine cont de distanta fata de casa (sfatul meu).
    uite-te pe-aici si ia-o in calcul : http://polito.ubbcluj.ro 😀

  6. Daaaa, hai la Cluuuj. 😀

    Avantaje:
    – e departe de casa, nu te vei trezi cu o surpriza gen: „vine mama in vizita neanuntat”
    – nu te vei duce in fiecare weekend acasa pt ca: timp = bani 😀
    – Dupa cum spune Bianca, facultatea e super
    – orasul e bestial, la fel si petrecerile, spiritul studentilor, etc.
    – sunt si eu in Cluj (ma rog, voi fi.. de duminica). :))
    – te vei descurca cu banii, iti vei face prieteni noi, nu e asa negru viitorul precum ti-l imaginezi. Colegii de camera la foame se cunosc. 😀 :))

    Dezavantaje nu-ti scriu. 😀

  7. Hello. am cautat pe net pareri despre acomodarea cu viata de student si v-am gasit pe voi simpaticilor :p anul asta voi da si eu bac-ul si ma indrept spre Litere- comunicare si relatii publice (Bucuresti) sunt din alt oras ,sunt destul de obisnuita cu capitala dar tot am unele temeri pe care sper sa le depasesc repede. voi ce ati realizat pana acum? :d pupici

Lasă un răspuns

