Limbajul messengerian.

Aveam în gând de ceva vreme să scriu ceva pe tema asta, însă postarea unei prietene de pe Facebook mi-a readus chestiunea în minte.

Şi anume.

Image and video hosting by TinyPic

Buuun. Sunt de părere că persoanele care utilizează limbajul ăla de messenger, ştiţi voi, aşa… întortocheat, nu sunt neapărat retarde. De ce sunt de părerea asta? Puterea exemplului. O grămadă de oameni care cel puţin teoretic sunt mai deştepţi decât mine şi decât mulţi, mulţi alţii care scriu făr de greşeală. Olimpici, elevi cu medii mult mai mari, and so on

scriu km aja…

Cunoştiinţe, prieteni, colegi. Da’ numai retardaţi nu sunt. Şi eu am folosit limbajul messengerian

knd mi’am bagat net

însăăă am ajuns pe un forum şi mi s-a explicat frumos să nu mai folosesc prescurtările, dacă ceilalţi tot scriu cum trebuie. Şi nu le-am mai folosit.

aşa că am început să scriu normal.

A, şi cred că toţi am folosit limbajul messengerian, măcar puţin timp după ce am avut net. Să mă contraziceţi dacă-i aşa. Că unii încă-l mai folosesc, e partea a doua. Dar nimeni nu s-a născut învăţat la capitolul ”scris pe net”.

Bun, am ajuns, evident, la concluzia că cei care folosesc limbajul messengerian nu-s retardaţi. Problema la limbajul ăsta apare când

kratimele s duc la dracun praznic j nu le mai gaseshte niki naiba

Atunci, într-adevăr, e o problemă cu vorbitorul de messengeriană, şi nici măcar comoditatea

nu my stau sa leg cuvintele dalen papuci

nu e o scuză. Dacă tot scrii aşa mai deşuchiat, măcar cratimele să fie respectate. Meeeh.

Cât despre cei de peste 25 de ani care folosesc limbajul ăsta, mhm, înclin să cred că sunt chiar mai mulţi decât noi. Pentru că pe adult nu-l mai interesează cum scrie pe mess, din moment ce scrie oricum rar şi nici nu conduce o firmă/bancă/nu are vreo funcţie înaltă. Aici totuşi s-ar putea să mă înşel, însă adulţii pe care-i cunosc nu-s prea interesaţi de forma corectă a cuvintelor în spaţiul messengerian. Nici măcar profii mei. Economisesc şi ei timp, dacă bani tot n-au.

Deci aşadar şi în concluzie, limbajul messengerian, care implică prescurtări, modificări de cuvinte etc., nu arată neapărat şi cât de inteligentă e o persoană. Poate fi, desigur, o portiţă de ”identificare” a persoanei X, care-l foloseşte, pentru persoana Y, cel care stă şi analizează fiecare cuvânt din fereastra de messenger de parcă ar purta o convorbire face to face. Dar aici deja intrăm în altele.

Voi, toleraţi limbajul messengerian, sau aveţi în listă doar persoane ce nu masacrează virtual cuvintele?

6 gânduri despre „Limbajul messengerian.

  1. Cunosc persoane care reinventeaza limba romana daca pot sa spun asa .. deja felul in care scriu si leaga cuvintele, cum sa`ti zikh yoh .. deja mi se pare prea de tot.
    Si eu la inceput cand mi-am bagat net am scris ‘codat’, dar nu chiar asa..
    Inca folosesc ‘sh’ sau ‘k’ .

  2. tolerez, intr-o oarecare masura. daca nu este ceva foarte exagerat. mai folosesc si eu limbaju’ asta, dar doar in mesaje. ca sa nu fac atat de multe caractere incat sa platesc 2 sms-uri.

Lasă un răspuns

