Maidanezi.

Pe lângă faptul că e destul de cald afară încât să nu poţi dormi mai mult de 6 ore pe noapte doar din cauza asta, în peisaj intervin fulgerător şi pe nesimţite maidanezii. Câinii străzii, câinii nimănui, care deh, probabil că suferă şi ei de căldură, foame, şi ce-or mai suferi şi ei acolo.
Sunt peste tot! Şi sunt convins că peste tot înseamnă nu numai comuna mea mare şi drăgălaşă, ci putem lărgi scala la o ţară întreagă. Şi latră, latră, latră, o noapte-ntreagă. Lătraţi şi voi, ce dracu’.
Când oi deveni eu preşedinte, ah, i-aş lua pe toţi şi i-aş duce în nişte adăposturi, eu ştiu, i-o lua cineva acasă. În niciun caz nu i-aş lăsa pe străzi, flămânzind şi ţinând treaz un cartier întreg, pe puţin. Şi cică pe căldură-s şi mai irascibili. (yaaaaaaaay!)

Iubiţi şi câinii vagabonzi…

Da’ până când?

4 gânduri despre „Maidanezi.

  1. la mine nu e asa ceva. in schimb, izoleaza astia blocu’. <3. si vorbesc aia in fata geamului meu. si dau gauri. si trantesc fiare. superb. de la 7 dmineata. <3.

  2. Am citit pe forumuri despre problema asta, și am selectat metodele de apărare și rezolvare a problemei, propuse de diverși:

    Aparat cu ultrasunete -> conform discuțiilor de pe forumuri, purtătorii susțin că acestea de cele mai multe ori nu sunt eficiente. Mie clar nu mi-ar rezolva problema cu haitele (jogging forțat).
    Izgonirea din cartier -> efect efemer, problema nu dispare, este doar relocată.
    Sterilizarea şi înapoierea lor în stradă -> s-a dovedit a fi ineficientă pe termen lung, nu sunt prinși toți câinii și în plus, fără o educație a societății, ajung alții în stradă și se înmulțesc la loc, în scurt timp. Și până la urmă și câini sterilizați sunt tot maidanezi, deci nu prea rezolvă problema de bază. A fost încercată și în București, poate încă mai este?
    Ținuți în adăposturi -> soluția presupune niște costuri exorbitante, imposibil de atins in România, deci ireal de realizat la nivel național.
    Ecarisaj -> Nu fac față solicitărilor? Nu au fonduri? Trebuie să mă informez…
    Eutanasierea, celor agresivi, bolnavi și a celor neadoptați -> Se pare că prinderea și selectarea durează la nesfârșit.
    Otrăvirea, în ultima instanță -> metodă neortodoxă, dar destul de eficientă, după cum susțin unii.

    Am scris și in articolul:
    http://blog.expertzone.ro/comunitate/atitudine-caini-comunitari/

Lasă un răspuns

