Eurovision 2010 – Impresii generale.

Şi iată că s-a mai dus o ediţie de Eurovision. Cu mâna pe inimă, spun, a fost cel mai bun Eurovision din 2003, de când mă uit. Cel puţin aşa mi s-a părut.
Ediţia din acest an, desfăşurată la Oslo, a contat pe participarea a 39 de ţări europene, printre care şi Românica noastră. Din punct de vedere vizual, dar şi ca interpretări, a fost un spectacol complet. Amazing, vorba multora.

Ştirea cea mare e că România a ocupat locul 3. 3! E cea mai bună clasare a noastră din 2005 încoace, de când Luminiţa Anghel şi Sistem au reuşit acelaşi loc 3. Acelaşi onorabil loc 3. Acelaşi loc al unei ţări care nu se bazează pe favoritismele vecinilor, lucru reflectat din păcate în aproape fiecare ediţie a Eurovisionului, nu şi de-această dată, din fericire.

Personal, n-am avut cine ştie ce încredere in Playing With Fire, piesa noastră, intepretată de Paula Seling şi Ovidiu Cernăuţeanu. Încrederea în România la Eurovision mi-am pierdut-o să spunem anul trecut, când The Balkan Girls, a Elenei Gheorghe, deşi o piesă foarte bună pentru concursul ăsta, s-a clasat abia pe 18. De ce? Încă nu se ştie. Revenim. Aşa, spuneam că n-am avut încredere. Ştiam că Paula are o voce incredibilă, de Ovi ăsta însă, hm, cine e Ovi mă intrebam. M-am uitat la selecţia naţională, unde au fost piese de la slabe în jos (vezi Anda Adam dumnezeule!), exceptând asta, ‚’Playing With Fire’’, pe care deci am trimis-o la Oslo.

Bun, şi cum în fiecare an am fost mare fan al concursului ăsta, nici anu’ ăsta n-a făcut excepţie. Aşa că, cu o pungă de ceva şi cu nişte Cola, m-am făcut comod în faţa Tv-ului, şi-am aşteptat să înceapă Eurovision. Şi-a început. Prezentatorii ok… ne-au introdus în concurs.

Mi-au plăcut multe piese, însă chestie interesantă, deja de… câţiva ani, nu mai merg baladele la Eurovision! Anul ăsta a fost desigur plin de oameni bolnavi din dragoste, haha, care-au ţinut să ne încânte cu trilurile lor. Enumăr: Israel, Norvegia, Irlanda, şi lista ar putea continua. Piese cântate de voci foarte bune, piese frumoase că nah, dar nevotate! Printre ultimele locuri.

M-au surprins plăcut Danemarca şi Ucraina. Ucraina mi-a plăcut ca intepretare, nu neapărat ca mesaj, menit să ne informeze că vine Apocalipsa, însă fata aia, Alyosha… are o voce mult prea mişto. 😀 Iar la Danemarca, intrată ultima în concurs, am avut emoţii cam ca la România, puţintel mai mici. M-a prins piesa încă din semifinală, m-a… înnebunit ”wanna know-ul” ăla.

Nu mi-au plăcut Belarus, Moldova, Serbia, Rusia, Regatul Unit, Portugalia. Ah, şi aşa, ca chestie, câte viori anul ăsta! Pff, cât de neoriginal, să copiezi ideea de anul trecut a lui Rybak… lame. Mh.

Baladele după cum am spus, multe şi nefolositoare din păcate pentru respectivii concurenţi.

Din fericire nu şi pentru noi, care ne-am prezentat cu o melodie mai mult decât mişto, dinamică, ce-ţi intră bine în cap şi nu-ţi mai iese deloc. Am avut mari, mari emoţii pentru-ai noştri, şi deşi intepretarea lor a fost perfectă, tot nu credeam că ieşim atââât de sus.

Apoi au venit punctajele din fiecare ţară. Noi am votat primii, şi-am dat 12 puncte Danemarcei, ihh, am votat şi eu, ca şi pentru Ucraina. 😀 Şi după două ţări, danezii erau primii. Eram în culmea fericirii, pentru că şi anul trecut am prezis că o să câştige norvegianu’ şi aşa a fost. Eh, acum am dat-o în bara.

La fel o chestie foarte tare a fost că pe măsură ce fiecare ţară vota, primeam puncte de la fieeeecare. N-am primit puncte de la Germania, Croaţia, Estonia, Franţa, Bulgaria, Belgia, Macedonia şi Georgia, însă ţinând cont că în ediţiile trecute luam 2-3 puncte odată la 5 ţări, e perfect! Moldova ne-a dat 12 puncte, ca în fiecare an. Ăsta a fost singurul punctaj de 12 primit.

Care ne-a adus pe locul 3! Moldova a fost a 35-a ţară care-a dat puncte, şi cu astea 12, am urcat pe 3, în spatele Turciei şi a Germaniei. După Moldova a fost Georgia, cu 0 puncte pentru noi, aşa că emoţiile au revenit. Însă cele 10 puncte de la Suedia (probabil că suedezii au auzit de compasiunea mea pentru melodia lor care n-a trecut de semifinale şi care mi-a plăcut enorm), şi punctul de la Armenia, ne-a adus pe locul 3, cu un total de 162 de puncte!

În spatele Turciei şi a Germaniei.

Turcia s-a prezentat cu ‚’We could be the same’’, a trupei maNga, o melodie orientală, ca în fiecare an din partea Turciei, pe care se-auzea şi o chitară, la care cântau nişte tipi machiaţi aşa drăguţ. Gen Linkin Park meets Simple Plan meets Nikalai Gutsă. Shit.

Cât despre nemţoaică, păi cu sateliţii ei cu tot… auzisem că era favorită, însă nu credeam că chiar o să câştige. Bun, melodia e tare simpatică, însă… nu ştiu, pauză.

Şi-am ieşit pe locul 3. 😀 Şi-am ieşit bine.

Mi-au plăcut aşadar în această finală: Danemarca, România, Ucraina, Franţa (aia cu allez allez, super show!), Spania (interpretare pe măsură, chiar de două ori haha), Belgia, Azerbaidjan, Cipru, Israel şi să spunem Georgia, Norvegia, Grecia.

M-au lăsat nemişcat: Germania, Turcia, Portugalia, Islanda, Albania şi Armenia.

Nu mi-au plăcut restu’. Serbia, Bosnia, Rusia, Irlanda, Regatul Unit, Moldova, Belarus. Şi dac-am uitat vreo ţară, ruşine să-mi fie.

Ah, un plus pentru TVR1 pentru Leonard Miron şi Gianina Corondan. Foarte mişto oamenii.

Şi cel mai mare plus pentru ai noştri. Felicitări pentru Paula Seling şi Ovidiu Cernăuţeanu, locul 3 la Eurovision 2010, Oslo. Mai bine că n-am câştigat, că şi-aşa n-avem vreo sală demnă de aşa concurs. Primul Eurovision în aer liber, ha ?

Felicitări, din nou.
Păreri!

Clasamentul final:

1. Lena Meyer-Landrut – Satellites (Germania) – 240 puncte. -> melodie simpatică, uşor catchy, voce bunicică.
2. maNga – We could be the same (Turcia) – 170 puncte. -> manele rock din Turcia. blah.
3. PAULA SELING & OVI – PLAYING WITH FIRE (ROMÂNIA) – 162 puncte. -> prea mişto.
4. Chanee & n’evergreen – In a moment like this (Danemarca) – 149 puncte. -> PREA MIŞTO.
5. Safura – Drip Drop (Azerbaidjan) – 145 puncte. -> r&b, uşor de memorat, baladă drăguţă, promovare uriaşă însă… ceva a tras-o în jos şi mă gândesc că vocea.
6. Tom Dice – Me and my guitar (Belgia) – 143 puncte. -> aşa, sweet piesa. acustic, el şi chitara lui, drăguţ.
7. Eva Rivas – Apricot Stone (Armenia) – 141 puncte. -> asta mi-a plăcut.
8. Giorgos Alkaios & Friends – Opa! (Grecia) – 140 puncte. -> pff, manelele grecilor rulează în fiecare an. chiar a fost mişto piesa.
9. Sofia Nizharadze – Shine (Georgia) – 136 puncte. -> super voce.
10. Alyosha – Sweet people (Ucraina) – 108 puncte. -> da. 😦
11. Peter Nalitch & Friends – Lost and forgotten (Rusia) – 90 puncte. -> penibil.
12. Jessy Matador – Allez Ola Ole (Franţa) – 82 puncte. -> prea mişto showul. piesa e una de varăă, dac-ar fi câştigat, ar fi ajuns peste tot.
13. Milan Stankovic – Ovo je balkan (Serbia) – 72 puncte. -> nu uit tunsoarea ăluia prea curând. piesa a fost mişto ca idee, dar nu pe vocea lui.
14. Harel Skaat – Milim (Israel) – 71 puncte. -> e, frumos! păcat că a fost baladă, deci n-a prins. şi-ar mai fi şi limba… poate.
15. Daniel Diges – Algo pequenito (Spania) – 68 puncte. -> teatral! cântăreţul din câte-am înţeles e actor, şi are şi voce. mi-a plăcut.
16. Juliana Pasha – It’s all about you (Albania) – 62 puncte. -> neah.
17. Vukasin Brajic – Thunder and lightning (Bosnia) – 51 puncte. -> cred că a încercat prea mult.
18. Filipa Azevedo – Ha dias assim (Portugalia) – 43 puncte. -> baladă în portugheză, neah, nu la eurovision.
19. Hera Bjork – Je ne sais quoi (Islanda) – 41 puncte. -> e, uite, melodia e mişto, şi locul ocupat mă surprinde. eh, nu-i yohanna.
20. Didrik Solli-Tangen – My heart is yours (Norvegia) – 35 puncte. -> cuuuute soooong. şi avea şi voce… dar, regula de aur, baladele nu mai prind.
21. Jon Lilygreen & The Islanders – Life looks better in spring (Cipru) – 27 puncte. -> mi-a plăcut şi a ieşit căcăcios de jos.
22. Sunstroke Project & Olia Tira – Run away (Moldova) – 27 puncte. -> doamne naşpa moment. piesa e haus! cu vioara aia şi nici vocile nu i-au ajutat. mai bine rămâneau in semifinală, dragii de ei.
23. Niamh Kanavagh – It’s for you (Irlanda) – 25 puncte. -> baladă atât de clasică, nici n-ai ce spune. probabil că femeia s-a gândit că o să mai câştige o dată pe reţeta asta, însă suntem în 2010, nu în ’93.
24. 3+2 – Butterflies (Belarus) – 18 puncte. -> penibil de la cap la coadă. mai ales faza cu aripile alea, doamne.
25. Josh Dubovie – That sounds good to me (Regatul Unit) – 10 puncte LOL. -> lame, nu mi-a plăcut ca nimic.

Linkuri din finală:

Şiiiiii nuuuuuuuuuu îîîîîîîîîîîn uuuuuuultimul râââââââând:

Completări ar fi infinite. 😀 Păreri, discuţii chestii. Hai hai hai. 😀

18 gânduri despre „Eurovision 2010 – Impresii generale.

  1. cum deja ai vazut pe blogu meu, is mandra de paula si ovi. si ii felicit inca o dataaa… !

    cat despre lena lu peste, pfuai, mi urata si antipatica fatuca asta de numa numa. mi se pare un zero barat melodia ei. adica in sensul ca nu-i de eurovision. sau poate am eu pretentii prea mari de la eurovision. si-n al 2-lea rand, nu mi se pare nimic spectaculos in vocea ei. si eu personal, daca ar fi as canta mai bine ca ea :)))) si nu glumesc. mi se pare insipida vocea ei. prea comuna. si e clar, n-a castigat pt ca-i WOW…. ci pt ca e germania.si punct. si nici macar frumoasa nu mi se pare tipaaaa…. ca sa zici ca poate au ales-o unii dupa frumuseteeee :)))) e comuna si la chip, si la voce, si probabil, si la mai multe ;)))) dar na, nu stim dedesupturile 😛

    bleah, chiar nush de ce is asa gica contra pt lena dragalasa lu peste , dar pe bune, cand o vad sau imi amintesc , m-apuca iar nervii ! :))))

  2. mie mi-a placut moldova; avea asa ceva ..nu stiu ce.. care-mi atragea atentia.
    de ucraina nu mai zic 😡 si azerbaijan ..bestiala piesa, pacat de faptul ca in finala i-a cam scapat vocea.
    mi-au placut danezii, desi aveau un sound pe care l-am mai auzit sigur undeva!!, belgianul, pentru vocea atat de simpatica, israelianul, pacat, vorba ta, de limba in care a cantat, francezii :D<

  3. aaa da. lena mi s-a parut foarte superficiala. gen taylor swift cand a castigat toate premiile alea la inceputul anului. 8-|
    piesa bunicica, vocea marfa, ea naspa!

  4. „Giorgos Alkaios & Friends – Opa! (Grecia) – 140 puncte. -> pff, manelele grecilor rulează în fiecare an. chiar a fost mişto piesa”

    ” maNga – We could be the same (Turcia) – 170 puncte. -> manele rock din Turcia.”

    am o intrebare… de ce „manele”??
    Bertzi,Socaciu, Dolanescu, I.Loghin….. is tot manelisti???

    • Bertzi si Loghin, dupa parerea mea, nu incap in aceeasi propozitie, si nici manelisti nu sunt. insa melodiile respective beneficiaza de sunetul ala specific, pe care il abordeaza si in majoritatea anilor, sunet care-aduce a manelele noastre, inspirate de la ei.

      • stiu ca Bertzi si Loghin nu incap in aceeasi oala.. dar am pus ca exemplu…. ca daca Loghin canta ..m.populara…romaneasca; Alkaios canta muzica populara ..greceasca… e muzica lor de baza … Si nu trebuie considerata „manea”

        „insa melodiile respective beneficiaza de sunetul ala specific, pe care il abordeaza si in majoritatea anilor, sunet care-aduce a manelele noastre, inspirate de la ei””

        tocmai de asta zic!! nu mi se pare corect sa se spuna ca muzica greceasca este considerata manea din cauza faptului ca cineva a copiat-o si a transformato in manele!
        deci manelele au copiat sunetul specific al muzicii grecesti, nu invers!!

        imi place muzica greceasca, si cate ceva din cea turceasca, si cea araba!!!… ar trebui sa fiu considerat manelist??

        daca imi permiti… iti recomand cateva melodii : OLO MOU LEIPEIS(Giorgos Alkaios) ; Henna (Cheb Khaled); Le Rai Cest Chic( Cheb Mami) 😉

  5. Paula si Ovi…brovo!!!!!!!!!!!!!ati fost cei mai tari din concurs ati meritat sa castigati:) nu am cuvinte ..dacat ca ati fost magnifici:*pentru Romania voi ati castigat concursul;) inca o data bravo niste adevarati artisti:****

  6. Sincer Germania nici prin cap nu mia trecut ca o sa castige a fost o mare surpriza kam neplacuta deoarece a fost o piesa buna dar nu s-a putut compara nici o secunda cu noi care a fost impecabili;)nu mai este Eurovizionul cel corect de alta data ca daca ar fi fost corect nu ar fi castigat Germania dar asta e…bravooooo Romania locul 1 cu felicitari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Referitor la ce a zis Bianca, asta e soundul :

    Si da, am observat asemanarea, izbitoare chiar !
    N-am vazut Eurovisionul de anul asta, dupa esecul catastrofal al Elenei mi-am promis ca nu ma mai uit, insa sunt mandra de Paula si Ovi. :d

  8. a fost un super show anul acesta. am fost placut surprins de locul care l-a ocupat Romania, nu credeam ca va putea sa ajunga asa sus…am fost pesimist si se pare ca e mai bine sa fie pesimist si la final sa iti para rau ca ai fost pesimist.
    mie mi-a placut germania foarte mult si eu cred ca a meritat locul. si anyway e germania si nu prea aveam sanse, daca nici bulgaria nu ne-a votata. nu ca stam noi in votul bulgariei da noh. am demonstrat ca se poate si paula&ovi au facut multi romani mandri. au fost extraordinari!
    ziceam ca mi-a placut germania, foarte tare tipa si accentul ei.
    au mai fost multe piese care mi-au placut foarte mult: danemarca, azerbaidjan, armenia, franta (foarte tare piesa), israel, islanda si albania si norvegia. insa nu mi-a placut turcia si ma intreb cum au reusit un asemenea loc. grecia si serbia au avut niste manele vai vai
    per total victorie meritata (dupa mine) a germaniei 🙂

Lasă un răspuns

